25 Ağustos 2010 Çarşamba

Yin Yoga


23.08.2010: Pratik yoga derslerine Didem Hoca'yla Yin Yoga yaparak başladım. Daha önce hiç denemediğim Yin Yoga beni oldukça zorladı. Sakin, pasif bir stil olan Yin Yoga’da oturarak, yerde uzanarak yapılan hareketler ağırlıkta. Nefesin akmasına izin verirken, hareketlerde daha uzun kalınarak Asanalara iyice girilmesi sağlanıyor. Yin Yoga sayesinde bedeninizde zorlanan yerleri fark etmeniz sağlanırken, nefes alıp vererek o bölgeleri rahatlatma fırsatı yakalıyorsunuz.


Beni zorlayan, pozisyonlarda çok uzun kalınması oldu. Sanırım kendi kendime, gözlerim kapalı bir şekilde sakin bir şekilde beklemek (genelde sabırsızımdır), vücudumdaki zorlanan yerlere kulak vermek, o noktaları nefesle açmak beni zorlasa da, ders sonunda fazlasıyla rahatlattı. Genelde teslim olmak toplumsal bilinçte, bir acizlik, bir yenilgi olarak algılanır. Yin Yoga’da teslim olma duygusu ortaya çıkıyor. Ruh sakinleşiyor, beden rahatlıyor ve teslim oluyorsunuz. Yin Yoga’da aynı zamanda bedendeki dişi enerji artıyor. Yin (dişi enerji), bedendeki yang (erkek enerji) ile dengeleniyor.


24.08.2010: Gülay Hoca’yla Relaxing Hatha Yoga yaptık. Havanın sıcak olduğu günlerde, aşırı hızlı hareketler yapmak yerine bolca nefes çalışmaları yaparak yerde ya da uzanılan asana çalışmaları yapmanın daha doğru olacağını öğrendim. Erken sabah dersleri ve akşam yapılan dersler için de relaxing dersleri iyi sonuç verecektir. Öğle saatlerinde, havanın çok kapalı olduğu günlerde yoğun nefes çalışmaları yerine, enerjiyi arttıracak asana çalışmaları yapılması daha doğruymuş. Hepsini öğreneceğiz:) Yavaş yavaş…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder