Sevmekle başlar her şey...




Birçok nedeni var, geçtiğim yerler bazen benden bir şeyler çalmıştı. Kendime olan inancımı, güvenimi. Tedirginliğim, ürkekliğim, sessizliğim belki bende saklıydı ama zamanla güne başlarken, başımı ileri çevirip geleceğe bakarken bir gri buluta dönüşüyordu tüm bu haller. İnanmıyordum, bilmiyordum yeterince neyim… Söylenenler üzerine yapışır ya insanın, kendine ait olmayan kıyafetler içinde gezinir durursun. Sanırım en derinden, öyleydim. Dediğim gibi, en içte.

Sonra iç nedir unutmuşum, dışa bir şeyler eklemeye çalışmışım, bir oraya bir buraya, bir şu olsun, bir bu. Deli danalar gibi bir koşturmaca, sonra bir yorulma, bir yerlerde duraklama. Haftanın altı günü işe giderken, her öğlen demir parmaklıklara benzettiğim balkonun arkasında bilmem kaçıncı çayımı içerken daha bir tavan yapmıştı bu hisler, ama aslında birçok iz geçmişten beri benimleydi. Ben yüzeydeki günlük büyük şehir stresini atmak için başladım yogaya. Önce nefes aldım, bir iki esnedim gibi geldi. Gevşedim, rahatladım, neşelendim. Biraz gittim, bir ara verdim. Yine ihtiyaç hissettim. Devam ettim yoga derslerine gitmeye ve sonra bırakmadım. Yüzeyden, içe doğru başladı nefes almalar, esnemeler, karşılaşmalar zayıf yanlarımla ve zamanla kendimi sevmeye başladım.  

“Sağlık olsun” denir ya, gerçekten sağlık olsun en başta. B.K.S. Iyengar’ın ve birçok önemli yoga ustasının da dile getirdiği gibi, insanlar yogaya sağlıkları için gelirler. Sağlık denilince, sadece fiziksel değil elbette: Zihin ve psikoloji de bunun içinde. Birbirinden asla ayrılmayan bir bütün olan bedende, ne zihninden geçen bir düşünce, ne kalbinden geçen bir his, hücrelerinden bağımsız değil. Uzak geliyor birçok kişiye bu fikir, “nasıl yani, dalağımla, böbreğimle strese girmemin, ne alakası var?!?!”…  Öyle bir alakası var ki. Hatta alaka yok, zaten herşey bir, tam, stresin, düşüncen, duyguların aslında bağırsakların, ciğerlerin. Biz bölmüşüz. Biz öyle öğrenmişiz.

Hangi nedenden olursa olsun, yogaya başlanabilir. Herkes. Her zaman. Yoganın faydalarını, hayatına katacaklarını anlamanın tek yolu da bu zaten, yogaya başlamak (Iyengar öyle diyor ve ben de katılıyorum).
Çok heyecanlıyım. Çok mutluyum. Uzun süredir kurduğum hayalim gerçek oluyor. Yoga yapmak için yeni bir çatı oluştu: Baraka YogaBaraka Yoga ile buluşmak dileğiyle!










Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

İlk kez yoga dersine gideceklere tavsiyeler

108 sayısı...

Zora dayanmak