Ye. Sev. Dua et... Et ki, bitmesin!

Son derslere yaklaştığımıza henüz inanamayan ben, mümkünse gerçeklerden kaçmak istiyorum! Ağustos'un sonunda başlayan bu güzel eğitim, Kasım başında bitiyor. Bitmese? Olmaz mı?

Sanki bu sınıf bir farklı oldu, etrafım güzel insanlarla sımsıkı sarıldı. Odak konusu aynı, kalpler aynı, hepimiz aynı frekanstayız ve yogayı tamamen hissederek yapıyoruz. Kaygı yok, saçma sapan amaçlar yok, olduğumuz gibi, olduğu gibi... Sanki bir daha bir eğitim alsam, bu sınıftaki gibi olmaz gibi geliyor. Belki bu cümlelerimle gelecekteki eğitimlerime şimdiden haksızlık ediyorum. Benimki sadece şımarıklık, naz niyaz. Kurs uzasa, yetmedi, yetmiyor bana...


Dua et...



Öğrendiklerim o kadar güzel ki, herkesden farklı farklı şeyler öğreniyorum. Birbirimize çok benziyoruz, hem de çok farklıyız. Önümde güzel rol modellerim, Özlem Hoca, Didem Hoca. Sanırım boşluğa düşmemek için biran önce bir eğitime kayıt olmalıyım:)

Geçtiğimiz hafta derinlemesine asanalara odaklaşan biz, bu hafta baya bir hastalıklara odaklandık. Hangi hastalıkta, hangi duruş yapılmaz, ne gibi faydası vardır, ne gibi zararı olur. Ne kadar kapsamlı bir olay bu yoga, kocaman bir okyanus. Ve ben kıyıdan açılmaya başladım, her noktasını ziyaret etmek istiyorum yoganın. Zamanım yettiği kadar. Herhalde 80 yaşına bile gelsem, öğreneceğim binlerce şey olur yoga hakkında. Bu iyi bir haber bence, kendi adıma;)

Ye...
Şu ara deli gibi kitap alma, onlara bakma ve heyecan halindeyim. Patanjali'nin Yoga Sutraları, B.K.S. Iyengar'ın Yoga ve Siz adlı kitabı hemen yanı başımda. Onlara henüz bakıyorum, çünkü öncesinde okunup bitmeyi bekleyen kitaplar da var. Biraz aç gözlülük sanırım bu kadar kitabı el altında tutmak, demek ki açım. Biraz doyayım, söz bu kadar aç davranmayacağım.



Herkese tavsiye etmem gereken bir film var, aslında kitabı da var ama ben filmini şiddetle öneriyorum, hele hele yogaya merak salan büyük kent insanlarına. Özellikle cici Yoga Alliance sınıf arkadaşlarıma: Gitmediyseniz gidin, ben bir kez daha gitmeyi düşünüyorum. Ye, sev, dua et.




Julia Roberts'in canlandırdığı Liz Gilbert, gerçek bir hikaye. Bizzat kitabın da yazarı olan Elizabeth ablamız yaşamış bunları. Özellikle benim ilgimi çeken Liz'in (yani Elizabeth'in) Hindistan'da bir ashrama gidip, orada yaşadıkları. Meditasyonla ilgili deneyimleri, hayat, denge, arayış, yıkım ve yeniden doğuşu üzerine harika bir film olmuş. Julia Roberts'e zaten bayılırım, konu da süper ama filmin müziklerine de hayran kaldım. Mesela Joao Gilberto'dan
Wave isimli parça... Ya da U. Srinivas'da Kaliyugavaradana. Tıklayın, bir kulak verin.

Yoga fit, hamile yogası, ilk ders verme deneyimleri derken yoğun bir haftayı geride bırakıyor ve yeni, taptaze bir haftaya merhaba diyoruz.

Beni yoga eğitmenliği yolculuğumda yalnız bırakmayan tüm arkadaşlarıma teşekkür ediyorum. Bugün derste arkadaşlarla konuşuyorduk, "yoga yapmak çok keyifli ama başkasına yaptırmak, karşındaki kişiye iyi geldiğini görmek apayrı bir mutluluk". Dikkatli, kontrollü ve bir o kadar doğal olmak gerekiyor eğitmen olarak. Başkasına iyi gelmek, insanın da kendine çok iyi gelmesini sağlıyor. Kendimi harika hissediyorum.



Sev...
İlk derslerimi verirken yaşadığım mutluluğu, daha önce hiç bir şekilde tatmadığımı fark ediyorum. Ben daha önce ne yapıyormuşum? Aklım neredeymiş ve ben nerelerdeymişim diye sormuştum geçenlerde. Arkadaşım ise, "bugün bu noktaya gelmek için olman gereken yerlerdeymişsin" dedi. Hayat ne garip. Garip kelimesi ne kadar sevimli. En azından şu anda, bu yazının içinde.


Namaste.

Yorumlar

  1. Nasıl keyifle seyrettim filmi bir bilseniz.Cumartesi hafif bir sinirliyim numarasıyla oğlanı babasına sattım ve film seansını başka arkadaşlarımla denk düşüremem korkusuyla, kimsecikleri aramadan keyifle girdim sinema salonuna..Çok güzeldi ve haber vermedim diye söylenen arkadaşlarıma da ''olsun diyorum sizinlede gelirim''
    Yoga yapmaya çok yeni başlayan biri olarak çok keyifle okuyorum yazdıklarınızı.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Merhabalar;
    ben de kesinlikle bir kez daha giderim diyorum her arkadaşıma bu film için, hatta şimdi tüm yoga sınıfımla beraber gitmenin planları içerisindeyiz:)

    yazılarımı okuduğunuz için çok teşekkür ederim, yeni başladığınız harika yolda, yogada kendinizi keyifle tanımanızı diliyorum. tadını çıkarın:)
    Sevgiler

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

İlk kez yoga dersine gideceklere tavsiyeler

108 sayısı...

Zora dayanmak