Enerjimizin son hali

200 saati tamamlamaya az kala, son pratik dersimizde bu sorunun cevabını verdim kendime: Enerjimiz ne hal aldı? Kocaman, sevgi dolu bir enerji bizim ki... görmek için bir an sınıfa bakmanız yeter...

Bugün son dersti. Evet. Bunu not defterime yazarken bile yutkundum. Ardından, ders esnasında birçok arkadaşımın da yutkunduğundan, göz yaşlarıyla ufak tefek mücadele verdiğinden, hatta mücadeleye yenik düştüğünden bile eminim.





Amerika'ya gitmeye hazırlanan Melis arkadaşımızın sınav günü bugündü. Ben de asistanıydım:) Gururla! Bunu da belirtmek isterim. Melis'in ders öncesi yaptığı konuşma, zaten kalbimize dokundu: " Bu dersin çok güzel olmasını, bu anı doyasıya yaşamanızı istiyorum. Çünkü bu bir daha olmayacak!" dedi. Elbette en kısa zamanda buluşacağız, ama bugün onun sınavıydı ve evet, aynısı tekrarlanmayacak. An'a odaklanmaktan başka elden ne gelir?




Bir yanda dışarda 29 Ekim Kutlamaları'nın gecikmiş geçit töreni bas bas gerçekleşirken, Melis harika bir ders gerçekleştirdi. Garip bir gündü, sokağa baktım dışarda bir kalabalık, saçma sapan bir düzen, o garibim lise öğrencilerine bile "rahat- hazır ol" talimatları veriliyor (ne gerek var?), bir yanda bir sınıf dolusu insan yoga yaparak sakinleşiyor, huzur doluyor. Yeni bir eğitmen sınavını veriyor. İlginçti.


Çok duygu yüklü, sevgi dolu bir gündü. Çekilen fotoğrafların, atılan gülücüklerin haddi hesabı yoktu. Melis'in sınavı esnasında asistan olarak sınıfı izleme şansım oldu. Herkesin aynı anda nefes alması, 10 tane nefesin 1 nefes gibi duyulması, o enerji, o duygu, anlatılmaz, ancak yaşanacak bir olaydı. Melis'in dersinin ardından karma yoga yapıp bir güzel yemek yiyen sınıfımız, ardından tekrar ders yaptı. Bir de üzerine restorative yoga yaptık... Muhteşemdi!





Özlem Hoca'nın bize verdiği detaylı eğitim için ona ne kadar teşekkür etsem az. Uzun süredir yoga yapmama rağmen, bugünkü restorative yoga (şifa yogası) deneyimim benim için nefes kesiciydi. Bol yastık ve battaniyeler kullanılarak yapılan şifa yogasında, tamamen rahat olmanız önemli. Duruşlarda en ufak bir zorlama, sıkılma gerçekleşmiyor. Nefeslere odaklanma, nefesi aksatmama şart. Ayrıca bir de üzerine aromaterapi eklenince, harika bir deneyim sizi bekliyor demektir. Benim öyle oldu. Savasana'dan sonra yenilenerek kalkıyor insan. Her savasanada bu oluyor elbette, ama restorative yogadaki apayrıydı. Chakralara odaklanmak, onları temizlemek, açmak. Herkesin mutlaka tatması gereken bir yoga tarzı. Mutlaka derslerimde bu yogaya yer vereceğim.

1,5 saat süren derste, chakralara yönelik duruşlar yapılıyor (neredeyse 8-9 duruş gerçekleşti). Her duruşta 10 dakikaya yakın bir süre kalınıyor. Ufak masajlar ve sürülen chakralara uygun yağlar sayesinde, ruhunuz taptaze bir hal alıyor. Tarçın, bergamot kokuları hala burnumda, hala ruhumda...

Bu şekilde noktaladık pratik derslerimizi. Nokta pek yakışmadı bu sınıfa. Haftaya sınavım var. Hepimizin:) Hafta içi yazılılar, hafta sonu ders vereceğiz teker teker. Benim sınavım cumartesi ilk olarak gerçekleşecek. Kurs süreci bana beklediğimin çok ama çok üstünde bilgiler verdi. Çok güzel insanlar tanıdım ve hayatıma kattım. Bir süreç bitiyor, yeni bir süreç başlıyor. Heyecan dorukta. Şans dileyin bana...

Yorumlar

  1. bol sans..hesey super olycak,bu enerji ile olmamasi mumkun degil zaten:)

    YanıtlaSil
  2. çok teşekkür ederim Sibel:)

    YanıtlaSil
  3. Şansını kendin yaratıyorsun Ecem, kendini tanıyarak olman gereken yeri bulup orada nefes almaya başlayarak. Böylece yogada her nefesle açılan chaklarımız gibi senin de hayattaki şans yolun açılıyor... Akacağın nice güzellikte buluşmak, paylaşmak ve heyecanlanmak dileğiyle:)

    YanıtlaSil
  4. Seviyorum seni Zerom:) altın tozundan bana da bulaştırdın! Sonsuz teşekkürler...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

İlk kez yoga dersine gideceklere tavsiyeler

108 sayısı...

Zora dayanmak